Label

Rabu, 22 Desember 2010

doaku

Allah ya Rabbi.. jika telah habis urusan duniaku..

Jangan biarkan aku berlama – lama disini

Allah ya Rabbi.. jika guna ku tak ada lagi untuk duniaku

Jangan biarkan aku lama – lama disini

Allah ya Rabbi.. jika masaku tak mengindahkan hari – hariku

Jangan biarkan aku lama – lama disini..

Allah ya Rabbi...

Maha suci Engkau yang menjadikan aku ada disini..

Tapi... jika ketiadaanku adalah lebih indah lagi didunia ini

Maka biarkanlah aku tiada... sungguh aku merindukan pertemuan denganMu..

Allah ya Rabbi.. Engkau pasti tak melupakan doaku beberapa tahun silam..

Dalam doaku itu aku ingin kembali pada-Mu dalam keadaan suci..

Ya Allah... hingga saat ini aku berusaha untuk itu..

Sesungguhnya aku ingin menjadi gadisMu..

Mungkin tak sesuci siti maryam..

Mungkin tak sederma Siti Khadizah

Mungkin tak setangguh Fatimah Tul Zahra

Mungkin juga tak secantik siti sarah Istri Nabi Ibrahim..

Mungkin aku tak secerdas Aisyah

Aku hanya gadis kecilMu ya Rabb..

Yang sedang melindungi kesuciannya,

Yang sedang menjaga harga dirinya di hadapMu

Aku hanya gadis kecil itu

Yang berdiri mengokohkan diri,

Yang sedang membangun banteng dengan bahan seadanya,

Akulah gadis kecil yang ketakutan dalam beberapa keadaan.

Akulah gadis kecil yang berada di tempat yang salah

Akulah gadis kecil yang berpetualang di tempat yang tidak memuliakan

Aku gadis kecilMu.. yang manari –nari di kelilingi pandangan yang tak pantas aku berada disana.

Ya Allah.. tolong selamatkan gadisMu ya Allah...

Amin...

Tidak ada komentar:

Posting Komentar